Zuidoostazie - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Merlijn Orre - WaarBenJij.nu Zuidoostazie - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Merlijn Orre - WaarBenJij.nu

Zuidoostazie

Door: Orre

Blijf op de hoogte en volg Merlijn

30 November 2015 | Vietnam, Ninh Bình

zo we zijn aangekomen in bangkok na een lange vlucht van 12 uur wist na anderhalf uur al niet meer hoe ik moest gaan zitten in dat stomme vliegtuig haha maar gelukkig goed aangekomen .

na een lange reis de trein gepakt naar phaya thai in bangkok vanaf daar met de motortaxi naar koahsan road .
eenmaal daar aangekomen een zweedse gozer ontmoet die nog helemaal lam was van de avond ervoor haha wereldgozer dus toen heb ik maar een paar biertjes meegedronken toen was het eindelijk 2 uur en mocht ik inchecken gelijk in slaapgevallen en om kwart voor 10 wakkergeworden korte broek aangetrokken en weer naar koahsan road gegaan waar ik echt een top avond heb gehad met een tjegisch en frans stel super leuke mensen helemaal naar de gedver haha.
als je 13 euro betaald voor een emmertje gingtonic dan kan het ook haast niet anders haha.
vandaag pas om 2 uur wakker geworden en niet zo heel veel waard dus ik ga zo lekker een kaartje kopen voor de nachttrein morgen richting chiang mai en voor derest lekker helemaal niks en t is hier zo warm pff haha

Zo ik zit  in de trein naar chiang mai super leuke mensen ontmoet   4 nederlanders  en 2 isralelische meisjes  iedereen slaapt in die trein en wij hebben een lekker feesje haha slapen is apen !!! Morgen ochtend worden we opgehaald en gaan we lekker naar het hotel  2 uur later iedereen is lekker gaan slapen doe geen oog dicht in die trein wat een herrie haha  heel dat ding gaat op en neer. Dus we gaan lekker een nachtje door en morgen gaan we lekker met ze 10ne opstap  :p dus nu nog maar ff 4 uurtjes vervelen in de trein

Na 4 superdagen in chiang mai  waar ik had afgesproken met anoukie de zus van 1 van me beste vrienden  super leuke tijd gehad. Eerst een scootertje gehuurd  lekker de bergen ingegaan naar de watervallen en de grote goude tempel.
De dag erna geschoten met echte vuurwapens  en geziplined  super vet en me hoogte vrees overwonnen haha. Verder lekker rustig aan gedaan de verjaardag van de koning viel een beetje tegen had er veel meer van verwacht 



 4 dagen geleden aangekomen in pai 
Wat een wereld dorp is dit zeg super vette barretjes super mooie natuur.   Lekker een scootertje gehuurd  en de bergen ingegaan  super leuke mensen ontmoet vanmiddag lekker naar de pai canyon   fotos kan je checken op facebook xx
Tot mijn grote spijt moet ik nu dan eindelijk pai verlaten het was het plan om 3 dagen te blijven maar dat is niet helemaal gelukt  ik heb er voor gekozen om hier langer te blijven en  laos te skippen . Pai wat was je mooi ik heb zovee leuke mensen ontmoet super leuke dingen gedaan met als hoogte punt de magicmushroom trip  wat een top avond was dat we hadden 4 grote dekens gekocht ergens op een grasveld neergelegd  een paar biertjes gehaald en een heldere nacht meegenomen  dit was toch wel denk ik de leukste nacht die ik tot nu toe heb meegemaakt  ik heb nog nooit zoveel sterren bij elkaar gezien overal waar je keer het gevoel wat ik had die nacht is echt met geen pen te beschrijven  !!
Verder ben ik  naar de hotsprings geweest ( een warmwaterbron in de bergen) heb k de witte budah bezocht en de vele watervallen gezien  en heb ik de pai canyon  beklommen  voor de rest aleen maar gechilld en op de motorbike  door de bergen gescheurd 0


  Nu zit ik in de bus naar vientiene (laos) waar ik 2 nachtjes blijf  ik overigens besloten om met kim naar australie te gaan aleen moet de australische overheid nog even mijn visum  goedkeuren !! Dat was het weer voor

 Vandaag de 2e dag in vientiene gister lekker scootertje gehuurd  een boete gekregen voor door rood rijden €11.50  zonde maar ik kon er wel om lachen haha   ben vervolgens met het scootertje een beetje alle tempels gaan bekijken en alle mooie gebouwen bekeken    mooie stad en voor een hoofdstad lekker rustig tranquilo mensen  iedereen chill  lekker rustig. Vandaag lekker heel de dag niks gedaan  en morgen vlieg ik maar hanoi

 Goedenmorgen, heerlijk geslapen  lekker ontbijtje gehad en zometeen wordt ik opgehaald om naar hanoi te vliegen

 Super chill vliegen was maar een uurtje vliegtuig bijna helemaal leeg dus lekker alle ruimte  nu aangekomen in hanoi even snel een visum fixen op het vliegveld en dan een vest kopen want het is maar 12 graden in hanoi 3 daagjes blijven en dan  zo snel mogelijk naar het zuiden  daar is het namelijk wel warm.

Wauw hanoi wat was je fantastisch  eerste dag aangekomen beetje rond gelopen en gechild bij het hostel de dag erna   ben ik een wandeling gaan maken door de stad en heb ik een trip gedaan van een uur net een fietstaxi en natuurlijk een trip geboekt naar ha long bay  in de  avond zijn we uitgegaan in de meest creepy place waar ik ooit uit ben gegaan haha  ging. De ingang was een grote garage deur. 1 grote bar en 1 wcpot haha  was echt bizar  kan allemaal gewoon hier. Het verhaal over halong bay komt nog.



Ik heb al een tijdje niks meer geschreven omdat ik veel te veel mensen heb ontmoet en veel te veel leuke dkngen gedaan. Maar ik ga proberen om alles op te schrijven ik ben volgens mij gebleven bij de halong bay trip. Die is geeindigt met een cruiseboot waar we heel hard op gefeest hebben en geslapen al met al de halong bay trip was geslaagd.
Na halong bay ben ik naar nihm bihn gegaan in nihm bihn heb ik een scootertje gehuurd en ben ik gaan touren door alle local dorpjes,de bergen en het national park. Na 1 dag nihm binh ben ik met de bus naar hue gereden. Eenmaal innihn binh aangekomen kwam ik er achterdat mijn telefoon gepikt was in de bus, dat was wat minder . Na dat ik een scootertje had gehuurd kwam ik een mand tegen een easyrider die had een tour dat je van de een naar de andere stad kon achterop een motor. Dat leek mij wel leuk dus dat heb ik maar gedaan gelijk haha dus scooter terug gebracht en maar gegaan dus ook over hue niet zo veel te vertellen. Eenmaal op de motor zijn we van hue naar hoi an gereden super leuke tour lekker gegeten samen hij heeft me wat dinge laten zien een paar watervallen peperplantages dat soort dingen super leuk daarna lekker gegeten en daarn heeft hij een hostel voor me uitgezocht want ik had nog niks geboekt en dat is misschien wel de beste keus die ik die gemaakt heb, het SUN FLOWER HOSTEL mega leuk hostel éen grote party. Het was kerstavond toen ik aankwam , dus hop spullen droppen en naar beneden. Ik heb in het hotel 2 duitse jongens ontmoet dus we zijn later die avond met ze 3en op stap gegaan en het was echt een top avond, begonnen in een barretje gratis eten, gratis waterpijp, en het eerste drankje gratis vervolgens was het buy one get two of all you can drink 5$ haha het was niet normaal. Daarna naar de tigerbar (grotere tent), en daarna naar de why not bar daar ging het door tot in de vroege uurtjes . De dag erna eerste kerstdag met heel veel biertjes op het strand gevierd was wederom super gezellig. De dagen erna heb ik lekker op het strand gelegen.
Na hoi an ben ik nog 2 dagen in na trang geweest daar had ik met hidde en miranda afgesproken uit nederland en met mark en malou, malou is een oud collega. Super leuke avond gehad heel gezellig, en voor rest lekker op het strand, ik ben overigens nog steeds met oliver en julian wij zjjn totaal 3 weken samen geweest. De 2e dag in na trang hebben we een scooter gehuurd en zijn we naar de oude stad gegaan en hebben een tempel bekeken waar we aleen in mochten meteen soort doktors jassen haha. En we zijn nog naar een kerk gegaan en de local market daarna lekker naar het strand en daarna weer opstap. De dag erna hadden we de bus naar dalat , dit is de allerergste busrit die ik ooit heb meegemaakt iedereen had ongeveer 3 uur geslapen en had het veel te bont gemaakt en de airco was kapot we zwaten super dicht op elkaar t was echt een drama haha ik heb me denk ik nog nooit zo slecht gevoeld.
In dalat zijn we met de scooter met de scooter naar de elephant waterval gereden over een super mooie bergweg met lekker veel bochten was leuk op die dingen die 90 gaan haha. Daarna een mega grote waterval gezien echt heel mooi. De dag erna zijn we canyoning gaan doen weer een mooie hoogte vrees overwinning voor me zelf het waren 6 dingen die we gingen doen de eerste was abseilen van van 18 meter. De 2e was glijbaan in een waterval gewoon de natuur de 3 was een abseil van 20 meter de 4e was een sprong van 11 meter hoog in het water ben in totaal 2 kee gesprongen doodeng maar heel vet haha . De 5e was een abseil van 25 meter in een waterval ook doodeng heel glad maar wel heel leuk. En daarna had je nog een abseil die hete de washmacine want je moest de laatste 3 meter springen en dan kwam je in een storming terecht die je helemaal van lings naar rechts schudde onderwater. Al met al was echt een super leuke tour en ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Na dalat zijn we naar mui ne gegaan hier hebben we ook weer gemeet met mark en makou die kwamen 1 dag later aan 1e dag lekker op het strand gechild en de 2e dagen hebben we een motor gehuurd een echt e motor met koppeling nognooit gereden op zoeen ding maar gewoon op de stoep geleerd en vervolgens 3 dagen op dat ding gereden. In de tussen tjjd hebben we oud en nieuw gevierd wateen avond haha we begonnen in het hostel houang de eigenaar was al vanaf 2 uur smiddags aan het drinken dus die waas behoorlijk lam dus die ging iedereen shotjes rijst wijn geven en zelf gemaakte moonshine haha echt heel goor toen iedereen nieuw jaar gewenst enzo en toen opstap gegaan met iedereen uit het hostel. Nieuwjaars dag lekker op h strand gelegen en een beetje gechilld. De 4e dag eerst naar de zandduinen een soort woestijn. En daarna ook weer lekker naar het strand. De dag erna vertrokken we samen naar saigon (ho chimin city) de eerste dag zijn we naar de viet cong tunnels gegaan van de oorlog was echt veel te touristich geen leuke tour de dag erna zijn we naar het war museum gegaan dat was echt heel indruk wekkend niet normaal wat daar allemaal gebeurd is. De derde dag zijn we naar phu qock vevlogen malou en mark naar nederland.
Eenmaal op phu qock aangekomen in het island life hostel waar ik werd ontvangen dor sem een heel goed engels sprekende vietnamese jongen van 23 jaar hij was de baas samen met zijn vriend zung 1 van de twee meest briljante figuren die ik tot nu toe ontmoet heb. Er komden maar 10 man overnachten dus je had een soort familie gevoel. De volgende dag ben ik met oliver en julian naar een petpark/waterpark gegaan op het eiland. Was echt super leuk misschien totaal 30 mensen in dat park echt fantastisch. Hetmenige mindere was dat ik een hamburgertje had gegeten waarvanik 2dagen ziek ben geweest.de dagen erna waren mega we hebben bbq avonden gedaan zijn hebben de mooiste stranden gezien en lekkern kampvuurtjes gemaakt.de laatstenavond was het mooist we hadden na de bbq party een supergroot kampvuur gebouwd op op het strand lekker drank mee genomen der zaten 4 locale vissers 10 meter verder op die later bij ons kwamen zitten. Ze namen 2 jerrycans mee een schoteltje en 2 chopsticks en ze begonnen muziek tte maken en te dansen was echt heel leuk helaas was het phu qock avontuur afgelopen na 10 dagen want mama zou in pnohm phenn aankomen de volgende dag. Dus ik heb me maar aan dat schema gehouden haha.
Eenmaal aangekomen in pnohm phenn na een lange reis met heel veel wachten. Was ik natuurlijk heel erg blij om mama weer te zien na 2 maanden. We zijn gezellig een drankje gaan doen en hebben lekker lok lak gegeten samen(khmer specialiteit). De 2e dag zijn we sochtends naar de goude tempel geweest de boulevard en de russiche markten daarna zijn we naar de gevangenis geweest van paul pot. In de avond hebben we gegeten bij restaurant titanic mekong lobster met kampot pepper wauw echt super lekker.de dag erna ven ik even naar de markt geweest met mama verder lekker bijnhet zwembad gezeten, en in de avond weer met julian en oliver afgesproken samen met mama. We hebben op de nightmarket gegeten der stonden overal kraampjes ewaar je eten kon kopen en op degrond lagen allemaal kleedjes waar je je eten kon opeten echt heel erg leuk.

De volgende dag gingen we met het vliegtuig naar seam reap de thuusbasis van ankorwat.mama was een beetje ziekjes dus ik ben de eerste dag aleen naar ankorwat geweest en daar ben ik 2 bekende tegen gekomen uit ihoi an dus ben ik met hun een rondje gn doen. De 2e dag ging mama wel mee en hebbik natuurlijk veel meer gezien maar ankorwat was echt fntstisch het heeft een hele bijzondere indruk achtergelaten. Vanuit seamreap zijn we naar sihnoukvile gevlogen.daar hebbben we 1 nacht geslapen in het aller smerigste hotel waar we oout hadden geslapenmet allemaal van die vieze ouwe mannetjes met jonge cmbodjaase meisjes dus geen goeie.
De volgende dag met de taximnaar poy youpon om met de boot naar nomadsland te gaan een wuper leuk klein eilandje met een eigen ecologisch systeem een soort robinson met 5 bungalowtjes 8 mensen 4 vrijwillergers , een eigenaresse, een blauwe zee, en snorkel sets meer heb je ook niet nodig haha.
Het eten was super lekker en alles was met veel liefde gedaan het was echt een paradijsje het snorkelen was echt heel bizar zo mooi zoveel verschillende kleuren en visjes echt heel indrukwekkend.Na 3 dagen op dit super chille eiland is het raar maar waar heb ik gewoon me 2e boek uitgelezen haha en zijn we naar shihanoukville terug gegaan met de taxi. Dit keer in een iets schoner hotel dan de vorige.Makara was het deze keer heel relaxed , wel veel oude mannetjes maar gelukkig waren dit oudere koppels uit het westen. We hebben ons omgekleed en zijn aan het strand gaan zitten en hebben lekker een cocktail besteld. Na hetdrankje zijn we gaan eten bij reef. Daar hadden ze new zeelandse steak holy shit die was echt zoo lekker en vooral niet duur. De 2e dag zijn we lekker naar het strand gegaan en daarna lekker uitgebreid gelunched en nog een cocktailtje gedaan . Daarna hebben we de boot geregeld naar koh rong saloum een ander eiland dit was heelgrappig de eigenaar van het booking burotje heeft 4 jaar in nederland gestuurdeerd in delft en sprak best een beetje nederland dus dat was wel heekomisch om mee te maken. Daarna zijn we lekker gaan slapen.
Toen met de boot naar koh rong . Allereerst ws de boot natuurlijknte laat zoals alles in azie haha.
Na een half uurtje uurtje met de boot stonden we op het strand maar er was geen pick up want we hadden iets over het hoofd gezien op booking.com dus we konden dat hele pokke eind over het strand lopen, en we hadden ook nogmis het laatste resort op het strand. Na 3 kwartier lopen met koffer en b ackpack want de koffe was te zwaar voor mama. Maar gelukkig kwamen 2 mensen van het hotel ons helpen de laatste 150 meter. Tphet is echt super mooi hier op koh rong de blauwe zee, het witte strand echt prachtig morgen gaan we naar lazy beach en overmorgen gaan we een snorkel tour doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ninh Bình

Merlijn

Hoi

Actief sinds 17 Nov. 2015
Verslag gelezen: 802
Totaal aantal bezoekers 1445

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 31 December 2015

Zuidoost azie

Landen bezocht: